101 نکته برای مامان داماد

سه شنبه 24 مرداد 1396
11:39
رستمی

خدمات عروسی

درین مقاله راجع به وظیفه های مامان داماد حرف میکنیم , راهنمایی‌هایی نیز در باب خرقه دلخواه برای مامان داماد خواهید خواند .

نقش شما در‌این عروسی چیست؟ این‌که جامه سنگین وزن و رنگین بپوشید , در مجلس بنشینید و لام تا کام نیز صحبت نزنید؟پسر کوچولوی شما هم اکنون برای خودش مردی شده و دارااست تزویج می کند . شرایط فعلی شما دیگر صرفا مامان نیستید بلکه از هم‌اکنون دیگر مامان دامادید . انگلیسی‌ها ضرب‌المثلی دارا هستند که میگوید مامان داماد جامه پشمی بپوشد , تنها بیاید , خفه‌خون بگیرد , برود! ولی آیا این ضرب‌المثل در‌این روزگار و روزها نیز صحیح است؟ در‌این مقاله راجع به وظیفه‌های مامان داماد سخن میکنیم , راهنمایی‌هایی نیز در باب خرقه دلخواه برای مامان داماد خواهید خواند .
سنت‌ها از منطقه‌ای به منطقه‌ دیگر , یا این که چه بسا از خانواده‌ای تا خانواده‌ دیگر فرق می کند , با وجود این وظایفی می باشند که معمولا ترسیم است مامان داماد و همین‌طور بابا داماد بر عهده‌شان بگیرند .
وظیفه های والدین داماد چیست؟!
برنامه‌ریزی و تدارک شام عروسی .
دادن هزینه چیزهایی که زیر برشمرد‌ه‌ایم و یا این که هر یاری مالی دیگری که از عهده‌شان بربیاید .
معلوم کردن لیست مهمان‌های سمت داماد ( اما پس از آنکه معین شد کلا تعدادی میهمان میتوانید دعوت فرمائید ) .
کادو خریدن برای عروس و خانواده جايگاه یک وی .
و شغل های دیگری نیز میباشد که عالی است انجام‌شان بدهید :
سفارش و معرفی مغازه‌های خیر و خوبی که برای خرید عروسی می شناسید .
معرفی خودتان و بستگان‌تان به خانواده عروس .
یادگرفتن ترسیم و رسوم خانوادگی به پسرتان .
امداد به انجام شغل های خرده‌ریز مراسم , مانند یادگاری‌هایی که به میهمانان داده می گردد یا این که رئیس طرز قرار به چنگ آوردن میز و صندلی‌ها . معمولا این کار‌ها وقت‌گیر است و امداد به انجام‌شان قادر است فراوان کارساز باشد ; ولی چنانچه موقع کمک رسانی حمایت‌کننده و دلسوز باشید , خیر عیب‌جو و سرزنش‌کننده .
خانواده داماد هزینه‌ های چه چیزهایی را می‌پردازند؟!
شام عروسی
لباس‌ها و رفت‌وآمد خودشان
کادو عروسی
افزون بر آن خانواده داماد میتوانند به پسرشان نیز در کارهایی که بر عهده دارااست , یاری نمایند , به عنوان مثال :
ماه عسل
رینگ نامزدی و عروسی
مدل گل عروس
هزینه‌های محل کار وصلت و عاقد
خرقه مطلوب مامان داماد
او‌لین کاری که می بایست بکنید این است که بفهمید مامان عروس قصد دارااست چه چیزی برای مراسم بپوشد . شما که نمیخواهید یک کت‌ودامن معمولی قانونی پوشیده باشید , هنگامی مامان عروس به عنوان مثال یک جامه شب زرق‌وبرق‌دار پوشیده است؟! همین‌طور خوب تر است بدانید وی چه رنگی برای لباسش گزینش می کند تا رنگی گزینش فرمائید که متناسب با خرقه وی ( و خیر دقیقا هم‌رنگ آن ) باشد .
موقع تعیین خرقه حواس‌تان باشد که قصدتان این نیست که لباسی بپوشید که با جامه عروس رقابت نماید و توجه‌ها را به شما جلب نماید , بدین ترتیب لباسی با رنگ تند یا این که سپید تعیین نکنید ; البته عاملی نیست که لباسی که برازنده‌تان است و زیبای‌تان را به دیده میاورد نپوشید . درضمن خوبتر است لباسی گزینش نمایید که بعدا نیز بتوانید آن را بپوشید .
به مغازه‌های جامه شب , پاساژ‌ها , مزون‌ها و یا این که هر کشور دیگری که می شناسید رمز بزنید تا خرقه دلخواه را پیدا نمائید . احتمال دارد مغازه‌هایی نیز باشند که خرقه منحصر برای مامان داماد بفروشند ; البته حواس‌تان به ارزش باشد , برخی مغازه‌دار‌ها خیال و خاطر می نمایند هنگامی کسی برای عروسی خرید میکند , می توانند خرقه را گران‌تر به وی بفروشند .

چنانچه شما از موسیقی , طعام , تالار یا این که جامه شب عروسی پسرتان خوشتان نیاید چه می‌شود؟
با وجود این که مامان داماد دیگر اضطراری نیست پیشنهاد ضرب‌المثل انگلیسی را در رابطه جامه پوشیدن رعایت نماید , البته بد نیست در خصوص صحبت زدن حواسش به توصیه ضرب‌المثل باشد! شما شاید توصیه‌های مفیدی داشته باشید که بخواهید در اختیار پسر و عروس‌تان بگذارید البته صرفا تا هنگامی این فعالیت را بکنید که کسی کنجکاوی و غرولند محسوبش نکند . بخواهید یا این که خیر , این مراسمی نیست که اختیار و برنامه‌ریزی‌اش دست شما باشد , و ارتباط ها شما با پسر و عروس آینده‌تان نیز هزار توشه مهم‌تر از رنگ رومیزی‌های تالار است . بد‌ترین قوانینی که احتمالا پیش بیاید آن است که عروس‌تان حس نماید بین خواسته‌های شما و مادرش‌ گیر افتاده است!
مزون لباس عروس



[ بازدید : 56 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مزون لباس عروس است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]